torsdag 28 april 2011

Nya löparskor idag på Löp & Sko i Linné


Hurra! Idag köpte jag mig ett par nya skor på Löp & Sko, det var jag VÄRD, för det var jag ju. Det bidde ett par Asics, med extra stötdämpning och extra pronation och extra bredd, dvs extra allt.

Löp & Sko är verkligen proffsiga. De tittar på ens fötter, man får stå på en spegel och så ser de hur man står på foten. Sedan får man ta på sig ett par skor och så tittar de på ens fötter hur de rör sig när man joggar på ett löpband. Därefter får man prova ut lite olika skor som de rekommenderar, och jogga med dem på löpbandet och känna på on de är OK. När både jag och de känner att man har rätt sko, så är man klar. Det känns väldigt tryggt att köpa skor där! Kunskapen de har är värd mycket, för visst, skorna kostar lite mer där än på andra ställen, men det är vad service och
kunskap kostar, och jag betalar det gärna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar