tisdag 26 februari 2013

Boy London - kan du köpa i London

Som gammal Boy George-fan så är klädmärket BOY LONDON lite extra speciellt. Boy George bar kläder från det företaget väldigt mycket under sena 80-talet, och var (om jag minns rätt) även delägare i företaget.

Nu finns det att köpa igen! Det finns både opior på stan lite här och där, men om man vill ha originalet så finns det på Selfridges (och originalet är alltid bäst).

Skyltfönster , Selfridges 2012.

Moderskeppet inne i Selfridges.

Skyltfönstret, Sick, Redchurch St, East London
Vill man hitta ORIGINAL-original BOY London, så hittade jag en second hand som heter Sick, i korsningen Redchurch Street/Brick Lane. De sålde nästan bara Boy London-kläder. Dyrt! Men nostalgifaktorn var tokhög. Lika hög som jag blev när jag gick in där. Jag ville köpa allt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar