tisdag 30 augusti 2011

Nina Hagen live @ Annedalskyrkan Göteborg

Se min recension av konserten här.








En livs levande punk-legend kommer till Göteborg!

I samband med att det är Bokmässan i Göteborg, så kommer Nina Hagen att göra en unik föreställning! Nina Hagen som är aktuell med sina memoarer "Bekännelser" kommer att ha en spelning i Annedalskyrkan, lördagen den 24/9.

Hittade en intervju på SVTPlay, som sändes i maj 2011, där ni kan se mer om henne. Det finns en stor skillnad mellan Nina och mig och det är att hon är extremt religiös (på sitt eget drogliberala Hare Krishna-vis). Jag är helt övertygad om religion bara är mumbo-jumbo som hittats på för att kuva mänskligheten.

Men annars tycker jag hon är en fantastisk person, men enorm karisma! Jag har gilalt henne sedan jag var liten, beundrat alla snygga LP-omslag, lyssnat till hennes underbara röst och dansat till Wenn Ich Ein Junge Wär hemma på pojkrummet i mina hemmasydda punkkläder. Skall bli så kul att se henne live för första gången i mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar