måndag 4 juli 2011

Amanda Lepore - vilken underbar kvinna!

Kan man göra annat än att bara älska Amanda Lepore! Denna kvinna som skapat sin egen image, ja skapat hela sig själv. Selfmade girl, så att säga. Nu har hennes "mentor" David Lachapelle (som tagit bilden ovan) att man kan skulptera sin kropp genom att gå på gym, vilket skall ha ändrat Amandas liv radikalt. Hon tyckte det var bättre att gå på gym istället för att plastikoperera sig, för "man har mer kontroll på resultatet" då. David, du vet då allting! ;)

Jag upptäckte Amanda i och med David Lachapelle fantastiska foton. Han använder ju sig ofta av Amanda som modell. Nu har andra personer också upptäckt hur fotogenisk Amanda är, bland annat hennes kompis Boy George.

Den här galabilden är signerad Boy George:


Hon kommer ju till Stockholm Pride i år (2011), det får man inte missa! Jag vet inte vart och hur, men jag återkommer med info om det. Hoppas hon skall uppträda, inte bara mingla, vore kul att se henne live! Som här:



Amanda, you are FIERCE! And you know it!

2 kommentarer:

  1. Hur kan man uppmuntra att en människa förstör sig som "Amanda". Titta på "henne", hon ser ut som ett monster. Det är ett tragiskt människoöde du gottar dig i. Det vet du nog själv någonstans. Gay-ikoner i all ära, men varför så många trasiga själar?

    SvaraRadera
  2. Jag tror vi alla har en uppfattning om Vad som är friskt och "normalt".självklart ser jag ju att Amanda inte ser ur sim "alla andra" men vad JAG ser är att hon är en självständig och stark kvinna, som jobbar hårt att bli tagen på allvar hur udda hon än må vara. Det gör henne stark och självständig i mina ögon. Jag dömer inte. Amanda är fantastisk i mina ögon. Döm inte. Älska.

    SvaraRadera