måndag 2 maj 2011

Resarrangören Apollo har fattat


Var inne och kikade runt på olika resesajter, och ramlade över apollo.se.
där hittade jag till min glädje att de har speciella Gay Friendly-boende (både för endast män, och för endast kvinnor).

Jag tycker det är en alldeles strålande idé, att dels kunna erbjuda gayhotell, där jag och min pojkvän kan bo tillsammans utan att det höjs ögonbryn, eller att man - när man kommer in på hotellrummet första gången - märker att sängarna som i vanliga fall är en dubbelsäng nu är isärdragna, för "ni var ju två män, vi trodde ni var vänner".

Jag har absolut inga problem med att bo tillsammans med hetros, det är ju människor det med ;) men för att slippa tänka på att man inte skall hålla varandra i handen när man är på hotellet, att tro att alla utgår från att man är på ett visst sätt och slippa tänka på att folk tittar på oss bara för att vi är ett killpar.

Så hurra för Apollo, ni har i alla fall börjat tänka rätt, även om det nu inte fanns sådär massor med hotell att välja och vraka på. Tur för oss så var det på helt rätt ställe (Playa Del Ingles), så vem vet, kanske bokar vi just det hotellet, om vi nu åker med Apollo.

Vi har annars siktat in oss på ett hotell vi bott på tidigare som vi gillade väldigt mycket, men det är inte med Apollo, men det var å andra sidan heller inte Gay Friendly.

Här kan du läsa mer om Apollos Gay Friendly koncept och boende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar