måndag 9 maj 2011

Make Your Own Kind Of Music

Det cirkulerar så mycket klipp på barn, ungdomar och en del vuxna som dansar och sjunger till kändisars låtar. Med varierande kvalitet, såklart. Men de gör det, de vågar, de vill synas, de engagerar sig.

Men när någon gör detta, så skall det såklart häcklas åt, skrattas åt och pekas finger åt, för det är ju inte riktigt OK att visa upp sig så där. Därför måste vi mobba dem, så de genast slutar med det där. Va, stå där och dansa och ha KUL, hur vågar de bjuda på sig själva, när vi andra inte vågar det? Nej fy, sån't måste stoppas!

Jag säger GO FOR IT! Allt kanske inte blir så jävla bra, men ni gör något i alla fall, och klankar inte ner på oss andra som inte gör ett skit.

Det är rädslan för att sticka ut, inte vara en i mängden, det egna svaga självförtroendet som får oss att döma, peka ut och håna andra som faktiskt vågar. Jag är inget undantag, men jag försöker ändra på mig, tänka till både en och två gånger innan jag fördömer.

Så, hatten av för er! I salute!







Nobody can tell ya;
There's only one song worth singin'.
They may try and sell ya,
'cause it hangs them up
to see somone like you.

But you've gotta make your own kind of music
sing your own special song,
make your own kind of music even if nobody
else sing along.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar