lördag 21 maj 2011

Inlägg före dagens Göteborgsvarv


Så är dagen D inne. Idag skall jag springa Göteborgsvarvet för första gången i mitt liv. Jag har tränat en del innan, men inte på långa vägar så mycket som man antagligen skall göra, och inte så mycket så jag kommer orka springa runt hela varvet.

Men det gör inget, för jag skall göra något som jag aldrig trott jag skulle komma att göra. I hela mitt liv har jag känt att något sådant här är inget jag kan klara av. Inget som en person som jag är kapabel till, som jag vet hur man gör. därför är det stor för mig att idag bara ställa mig i startfållan och faktiskt göra det. JUST DO IT! för att låna nikes gamla slogan, som är så bra. Varför inte bara göra det, tänk inte på alla om och men, tänk inte på att det antagligen inte kommer gå, eller att jag kommer få ont. Just do it. Så tar vi smällarna efteråt, eller när de nu kommer. OM de nu kommer.

Idag är det en stor dag för mig. Det är en personlig seger för mig att bara starta.

Med mig i lurarna har jag massa bra musik dessutom, så jag skall ha en skön dag, se Göteborg och bränna några tusen kalorier, tuffa runt i min egen takt.

Jag skall försöka göra ett inlägg efter loppet, så får vi se om jag kom runt helt eller hur det blev till slut. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar