söndag 7 augusti 2011

Stockholm Pride 2011 - eftersnack

Okej snacket blir väl mest jag själv som kommer stå för här. Det blir mina egna tankar och om pridedagarna. Ser nu när jag tittade igenom texten nedan att det blev nästan som en dagbok! :)

Torsdag
Ni kom upp runt rätt sent på kvällen, och checkade in på hotellet, som var SAS Blu Waterfront. Ett jättefint hotell, kan jag verkligen rekommendera. Hotellet öppnade i januari i år, så det känns fortfarande väldigt nytt.

Efter vi packat upp oss så gick vi ner till Prideområdet, där vi fick våra Dog Tags, som gav oss access till Backstage, lyxigt värre. Där minglade vi diverse A-, B- och C-kändisar och hade allmänt trevligt! Backstage var det väldigt avslappnat, men jag märkte de gånger vi gick ut framför scen och minglade i prideområdet att det var väldigt stor skillnad på stämning (och priser i baren). Jag fick höra från flera vänner att de fick höra både glåpord och att folk stirrade när de häll varandra i handen eller pussades. Vad i helvete gör man inne i en Pridepark om man inte vill se samkönade par pussas? Get the FUCK out of my park!

Fredag
Fredagen var jätteskoj! Efter en låååång hotellfrukost så gick jag ner till Kulturhuset, för att lyssna på ett gäng porrskådisar som pratade om hur det är att just vara porrstjärna. Himla kul :) Bland annat var legenden Michael Brandon där, en skådis man sett både här och där. Efter intervjun såg jag givetvis till att få hans autograf, se bilden ovan, och om ni kollar ett inlägg lite längre ner i bloggen så kan ni se en bild på honom och mig tillsammans. fin bild va! :)

Efter denna lilla kändis-fest, så tog vi lunch och efter det en siesta. Sedan gick vi ner till Prideområdet Backstage igen. Och vem sprang vi inte på där om inte Michael Brandon! Till protokollet vill jag bara säga att det var HAN som kom fram till MIG och hälsade, så det var inte jag som stalkade honom :) Han var en jättetrevlig kille (eller ja han är dryga 45 år, så kille är kanske inte helt rätt ord, men skit samma). Vi pratade om allt möjligt, om olika pridefester som han varit på, och så tog vi lite bilder på varandra :) Han tog den här bilden med sin kamera som hamnade på hans Facebook-sida
efteråt.

Glada i hågen och även lite i byxan så gick vi vidare till den stora björnfesten, The Mega Bear Party. Alltid lika kul, underbar publik, sjukt bra dansgolv/DJ och man lämnade stället väldigt glad! En av höjdpunkterna under Pride!

Lördag
Idag är dagen D. Idag så skall jag DJa på Bee Bars float i paraden tillsammans med Micke, som också brukar DJa på Bee Bar. Paraden gick av stapeln kl 13:00 från Zinkensdamm. Vi körde järnet med musik direkt för att hålla igång flaket och det gick skitbra fram tills vi kom till Slussen ungefär, då öppnade sig himlen och det började ösregna. Eftersom vi inte hade skydd för vår anläggning, så var vi rädda att både dator och mixerbord skulle krascha, men vi lyckades täcka över det mesta med plastpåsat, t-tröjor och annat vi kunde hitta. Det kändes som om vi skulle lyckas klara av regnet, som nu såg ut att avta. Ack så fel jag hade.

Helt plötsligt började åskådarna som tittade på parade att peka och tjoa. De hade sett att de GIGANTISKA högtalarna som var fastsurrade på flaket höll på att ramla av flaket. vi pratar högtalare som väger sjukt mycket, ca 1m3 styck. Killen som körde lastbilen fick stanna, hela paraden fick stanna upp, tills vi surrat fast högtalarna igen. Under tiden detta gjordes så märkte vi (ganska uppenbart) att ljudet försvann. Efter diverse sladdryckningar och pill, så fick vi igen ljudet igen, och vi kunde snart köra vidare. JUBEL! Det var en fantastiskt känsla att spela på flaket, både för att de som stod med verkade gilla musiken men även de som stod utmed gatan och sjöng med. Det gör jag gärna igen!

Efter paraden gick all energi ur mig, efter den urladdningen som parade var. Jag trodde inte det skulle vara så "slitigt" som det faktiskt var. Kanske var det för att man varit lite spänd och pirrig innan, för jag har ju aldrig spelat i en Parad innan. Så det blev vila på hotellet efteråt. När siestan var gjord så knatade vi ner till Prideområdet igen och tittade på tonårsidolerna Lili & Sussie, de är lika sprattliga och glada på scenen som de var 1986. Vi var lite trötta fortfarande, så för att natten inte skulle bli alltför sen, så knatade vi bort till SLM. Där är det alltid skoj, och alltid trevliga gäster. Men jag var så seg så jag var bara där nån timma eller så, sedan blev det hemgång. Trist, men hela min kropp skrek "GÅ OCH LÄGG DIG DIN TOK!". Så det var bara till att ta en taxi hem till hotellet, där jag somnade på 3 röda.

Söndag
Sov länge! Sov till kl 11 nästan, och det var helt underbart. Åt hotellfrukost och sedan packade vi ihop oss. Vi hade bett om att få checka ut kl 13 och det var inga problem.

Hemma igen så känner jag att jag har haft en jättebra Pride, man har träffat massor med både nya och gamla bekantskaper, hittat på mycket skoj, och fått delta i paraden som DJ på Bee Bars flak! Kort sagt, en riktigt bra Pride för min del!

3 kommentarer: