torsdag 16 juni 2011

Så Mycket Bättre - Se vilka som är med i år!

Man kan ju milt sagt säga att förra årets upplaga av Så Mycket Bättre blev en succé. Trippel platina sålde albumet dessutom, och artisternas karriärer fick sig en bra skjuts i rätt riktning, framför allt för September.

I höst är programmet tillbaka igen och denna gången är startfältet lika brett som förra året. Jag blev mest glad att Lena Philipsson skall vara med, men jag tror att både Eva Dahlgren och Laleh kommer leverera sköna versioner på de andras låtar. Tomas Ledin har jag aldrig riktigt klarat av, och Timbuktu är GRÄSLIG, men det är väl då man kan gå på toa eller springa och poppa lite popcorn under tiden de sjunger.

De som är med är:
Timbuktu
Laleh Pourkarim
E-type
Tomas Ledin
Mikael Wiehe
Eva Dahlgren
Lena Philipsson

Jag tror att Mikael Wiehes låtar kommer att kunna tolkas bra, för han har gjort många fina låtar, men jag har haft svårt med honom som sångare. Men låtar som "Vem kan man lita på?" och "Titanic (Andraklasspassagerarens sista sång" kan jag mycket väl tänka mig att både Laleh, Lena och Eva kan göra så mycket bättre än originalet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar