onsdag 15 juni 2011

Fånig affisch för Milleniumfilmerna i USA

Jag har inget emot naket (som ni säkert vet), men när det inte blir på lika villkor så blir jag irriterad.

Resumé skriver idag om nya affischerna som skall promota den första i filmen i Milleniumtrilogin, The Girl with the Dragon Tattoo.

Sahlander är halvnaken, och visar bara bröst, medan mannen (supersexige Daniel Craig) är påpälsad som om det vore mitt i vintern. Så töntigt!

Alla som läst böckerna, och sett de svenska filmerna vet ju att Sahlander aldrig skulle framställa sig som sexsymbol, eller ett objekt. Därför är denna affisch med halvnakna skådespelerskan Rooney Mara så fel. Sahlander är ju lika naken (av egen vilja i alla fall)i böckerna lika ofta som Mikael Blomkvist är.

I rättvisans namn så visar jag en lika avklädd bild på Daniel Craig här. För jag tror inte det är hans påhitt att vara fullt påklädd på Milleniumaffischen. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar