onsdag 27 april 2011

Vill du veta vem som vinner ESC 2011?

Då skall du lyssna på det här bidraget! Kati Wolf - What about my dreams, är låten som vinner (och NEJ jag har inte lyssnat på alla låtar sådär jätteordentligt och analyserat alla baktakter, men det här är asbra!), ialla fall om jag får bestämma.

Det är såhär en bra låt skall bara, en riktig låt, ingen ompa-bompa-låt som alla andra schlagerlåtar verkar vara tvungna att stöpas i. Den här låten hade Celine Dion lätt kunnat göra en mega-hit av. Eller för att jämföra med Sveriges bidrag i år, Loreens låt "My Heart Is Refusing Me", skulle kunnat ge den här låten bra konkurrens, de påminner om varandra en del.



Katis röst är helt underbar, och låten är både dansant, men också med känsla, det finns inga fel på låten.

Slutsats av min seriösa analys: det här är SKITBRA! =)

3 kommentarer:

  1. Mycket bra låt, men tror dock på Frankrike eller Azerbadjan=)

    SvaraRadera
  2. Var har man hört denna förut? Jag har ju inte sett videon så kan ju knappast ha hört/sett den på "inför"-programmen. Hmm... Bra är den ju i alla fall.

    SvaraRadera
  3. Det där breaket mitt i låten låter väldigt "I Wanna Dance With Somebody" tycker jag. Snöggt stulet :)

    SvaraRadera