onsdag 20 april 2011

Pam Ann has left the building


Igår gick jag på "Pam Ann - You F'Coffee Tour" på Lorensbergsteatern. Jag hade höga förväntningar, det medger jag. Man har ju skrattat så man kissat ner sig när man sett henne på DVD och Youtube-klipp. Samtidigt var jag lite orolig att hon skulle upprepa samma gamla skämt (Touch the Trolley, run to the galley) och då skulle kanske skrattet fastna lite i halsen och man skulle känna sig lite blåst på pengarna.

Vad fel jag hade! För mig var detta ett nytt manus, nya skämt och jävlar i min låda vad grov hon är i truten! Dessutom var hon hyfsat påläst på Göteborg och svenskar. Vi har fint väder ungefär en dag i veckan, äter alltid fisk (som vi fiskar själva), och är tokexperter på att kunna packa ner precis vad som helt i platta kompakta paket (IKEA-style).

Extra kul var att hon drog upp kompisen Micke på scenen, där han fick svara på om han var Top or bottom, gillade CIM (Cum In Mouth) och/eller Watersports.

Hon höll låda oavbrutet i 2 timmar (med ett par korta pauser då hon visade ett par filmklipp på en skärm, så hon kunde gå ut och byta kläder), vilket är en bedrift i sig. Dessutom kändes det hela väldigt spontant och improviserat, på ett bra sätt. Hon berättade dessutom att hon lärt sig lite svenska "sug min kuk", till exempel. Ovärdeliga kunskaper som kvinna!

Pam Ann, får jag chansen att se dig igen, så kommer jag INTE missa chansen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar