onsdag 27 april 2011

Idag växte Patrik Sjöberg i mina ögon


Under Patriks uppväxt blev han utnyttjad an sin numer avlidne tränare Viljo Nousiainen, som mer eller mindre tvingade honom att göra "medicinska tester" på honom, mäta olika kroppsdelar och mäta spermamängd etc. Har aldrig känt någonting direkt för Patrik Sjöberg, men när jag såg detta på Aktuellt ikväll, så blev jag rörd. Stackars kille, vilken hemlighet han burit på i alla år.

Måste vara skönt att äntligen få lägga korten på bordet och berätta om detta hemska, och samtidigt belysa problemet med pedofiler inom sporten. För de är klart att det finns pedofiler där precis som över allt annars.

Patrik, starkt gjort av dig att berätta om detta! Du växte i mina ögon. Jag hoppas detta hjälper andra utsatta barn att våga skaffa hjälp nu, och förstå att detta som händer dem är fel, och att det finns hjälp.

Läs DN.ses artikel här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar