tisdag 26 april 2011

DJ Dolly - That's me!


Snart är det dags för mig att spela igen på Bee Bar, längtar!

Jag var DJ redan på det glada 90-talet.Jag spelade på ställen som Nemo, Venue, XLNT, Fobi, och Dick, för att nämna några få. Alla ställena promotades av Göteborgs dåvarande klubbkung Patrik Flodin. Det var väldigt roliga år, med massa roliga minnen! Bästa minnet att spela på var uppe på Götaplatsen, där man hade dansgolvet ut mot Avenyn/Götaplatsen, mäktigt att spela kl 04 på natten, när det började bli ljust igen och hundratals stod och dansade innanför panoramafönstren. Sweet!

Jag tappade sugen efter en tid och slutade helt att DJ:a. Men för nåt år sedan nu, så blev jag tillfrågad av Markus Gisslén, som driver Bee Bar om jag inte ville spela där. Efter en del tjat och trugande, så vågade jag mig till slut på att DJa där, och det är fantastiskt roligt! Ett supernajs ställe att spela på, lagom storlek, intim känsla, fantastisk personal och såklart underbara gäster! Det är aldrig bråk där, gästerna vet verkligen hur man skall roa sig, utan attityder eller höjda ögonbryn.

DJ:a har blivit blev kul igen! Mycket beror det kanske på att det är enklare nu, när musiken ligger på filer i datorn, man slipper släpa med sig dricksbackar med vinyl eller massa case med CD-skivor som jag gjorde "förr". Jag tackar Markus som tjatade på mig att börja spela igen, att jag fick tummen ur röva. :)

Musiken jag spelar är ganska varierad, men oftast mer klubbig/housig än poppig. Jag skulle vilja påstå att musiken jag spelar passar bättre på ett bögställe än på ett hetroställe, det är lite mer "Britney Houston-stil" på musiken än på ett hetroställe ;)

Vill du höra mig spela? Kom till Bee Bar :)

TANZEN!

2 kommentarer: